piątek, 8 marca 2013

Tagliatelle w sosie pomidorowym z szynką szwarcwaldzką, orzechami nerkowca i rukolą

Dzisiaj proponuję, wyjątkowo smaczne połączenie delikatnego makaronu tagliatelle, pomidorków koktajlowych, które nadadzą słodyczy, słonej szynki szwarcwaldzkiej, chrupiących orzechów nerkowca i rukoli o pieprzowym aromacie.


Składniki do przygotowania 4 porcji:
  • makaron tagliatelle
  • kilkanaście pomidorków koktajlowych
  • 1 średnia cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • pomidory w puszce
  • szynka szwarcwaldzka
  • ser cheddar
  •  rukola
  • orzechy nerkowca

  1. Na patelni podsmażyłam drobno pokrojoną cebulkę i czosnek.
  2. Pomidorki koktajlowe przekroiłam na ćwiartki lub połówki w zależności od ich rozmiaru i wrzuciłam na patelnię do zrumienionej cebulki.
  3. Kiedy pomidorki nieco zmiękły dodałam do nich pomidory z puszki. Dusiłam przez kilkanaście minut na wolnym ogniu. Na tym etapie nie doprawiamy, ponieważ szynka, którą dodamy jest bardzo słona! 
  4. Szynkę szwarcwaldzką pokroiłam w paski, tak aby grubością przypominały makaron tagliatelle i dodałam do gotującego się sosu. 
  5. Orzechy posiekałam (można je po prostu rozgnieść) i część dodałam do sosu a niewielką część pozostawiłam aby posypać gotowe danie. Dopiero teraz możemy ewentualnie doprawić sos solą lub pieprzem.
  6. Makaron ugotowałam al dente i wymieszałam z sosem.
  7. Paste podałam z rukolą, pokruszonym serem cheddar oraz posiekanymi orzeszkami nerkowca.

Proste i smaczne ! Polecam :)

4 komentarze:

  1. Cóż za wykwintne danie :) Bardzo apetycznie się prezentuje. Dodam, że szynka szwarcwaldzka to według mnie najlepsza możliwa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczna pasta! Chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam szynki szwarcwaldzkiej, ale to chyba coś jak nasz speck.
    Pysznie wygląda ten makaron.

    OdpowiedzUsuń