poniedziałek, 25 marca 2013

Krem z brokułów z serkiem mascarpone

Krem z brokułów jest zupą, która chyba najczęściej pojawia się na moim stole. Pyszna, zielona i sycąca. Choć przygotowywałam ją w różnych wariantach np. ze słodką śmietanką, kwaśną śmietaną, z dużą ilością czosnku, jednak najbardziej w moje gusta trafia kombinacja z serkiem mascarpone. Dzięki serkowi zupa staje się baaardzo kremowa.







4 porcje:
  • brokuł
  • por (kawałek)
  • średniej wielkości ziemniak
  • niewielka cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki serka mascarpone
  • oliwa
  • sól i pieprz



  1. Dobrze oczyszczony por, czosnek i cebulę pokroiłam bardzo drobno i podsmażyłam na oliwie w garnku.
  2. Obranego ziemniaka pokroiłam w niewielką kosteczkę i dodałam do cebuli i pora.
  3. Całość zalałam 0,5 l wody i gotowałam przez kilkanaście minut aby uzyskać wywar z warzyw.
  4. Kiedy warzywa zmiękły dodałam do wywaru podzielony na drobne różyczki brokuł. Dolałam wody tak aby brokuły były zanurzone i gotowałam do miękkości BEZ PRZYKRYCIA(!) aby nie stracić pięknego zielonego koloru.
  5. Dodałam 2 łyżki serka mascarpone, całość zblendowałam, doprawiłam pieprzem i solą i gotowałam jeszcze chwilę.

Gorącą zupę podawałam  z czosnkowymi tostami, można też przygotować grzanki lub groszek ptysiowy.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Lubię zupy kremy, ale mascarpone jeszcze do nich nie dodawałam, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Ja też całkiem nie dawno odkryłam to połączenie i uważam, że jest wprost idealne z zupami typu "krem" :)

      Usuń