czwartek, 11 kwietnia 2013

Makaron z zielonymi warzywami i szynką gotowaną

Uwielbiam zielone warzywa! Na podium znajduje się cukinia, szpinak i brokuły, zaraz za nimi zielony groszek. Dzisiaj wpadłam na pomysł, że połączę je wszystkie razem (pominęłam jednak cukinię), dodam szynkę gotowaną i podam z makaronem spaghetti.
 Wyszło pysznie!
Bez zbędnych, gęstych sosów, zamiast tego użyłam bardzo dobrej oliwy, którą zaromatyzowałam czosnkiem.
Nie tylko pachnie i smakuje wspaniale ale także wygląda przepięknie! Różne odcienie zieleni świetnie kontrastują z żółtym kolorem makaronu i białym serem feta. Całość wygląda na prawdę apetycznie :)






  • 50 g szynki gotowanej drobiowej (ja użyłam szynki z indyka)
  • pół szklanki zielonego groszku (mrożony)
  • kilka różyczek brokuła
  • garść liści szpinaku
  • 2 ząbki czosnku
  • 3-4 łyżki dobrej oliwy z oliwek
  • ser feta
  • pestki słonecznika




  1. Na rozgrzanej oliwie podsmażyłam czosnek i pokrojoną w kostkę szynkę. Groszek umieściłam na sitku i zostawiłam do rozmrożenia
  2. Do zrumienionej szynki dodałam umyte wcześniej liście szpinaku. 
  3. Kawałek brokuła podzieliłam na malutkie różyczki i blanszowałam przez 2 minuty w prawie gotującej się wodzie a następnie odcedziłam.
  4.  Kiedy liście szpinaku już zwiędły dodałam różyczki brokuła i rozmrożony groszek.
  5. Na suchej patelni uprażyłam ziarenka słonecznika.
  6. Makaron spaghetti ugotowałam al dente i po odcedzeniu połączyłam go z warzywami. Całość wymieszałam.
  7. Kiedy makaron wyłożyłam już na talerz, pokruszyłam ser feta oraz obsypałam prażonymi ziarnami słonecznika.



 Smacznego!

3 komentarze:

  1. Magdo, ale smacznie wygląda na Twoim talerzu :))) same pyszności :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję smacznego bloga!

    Chciałabym zaprosić Ciebie na stronę znajdzprzepisy.pl oraz do dodania swojego bloga na listę TOP BLOGI, gdzie dołączyło już ponad 1400 blogerów z Polski! Nasze strony są już dostępne w 37 krajach i jesteśmy drugą co do wielkości wyszukiwarką przepisów kulinarnych na świecie!

    Byłoby mi bardzo miło, jakby i Twoje przepisy znalazły się u nas :)
    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Przepraszam, że tutaj piszę, ale nie znalazłam danych kont. na blogu :)
    Życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry, Zwracam się z uprzejmą prośbą o podanie kontaktowego adresu e-mail na kontakt@blog-media.pl w celu umożliwienia przekazania propozycji współpracy. Pozdrawiam serdecznie, Magdalena

    OdpowiedzUsuń