czwartek, 4 kwietnia 2013

Sos bolognese

Sos boloński jest chyba jednym z  najbardziej znanych wśród sosów kuchni włoskiej. Podawany zazwyczaj z makaronem spaghetti ale warto go również wykorzystać do lasagne, cannelloni czy pizzy. 
Sekretem udanego bolognese jest długie gotowanie trwające kilka godzin. Warto jest jednak poczekać ponieważ sos przygotowywany "na szybko" nie może się równać ze smakiem tego wyczekiwanego. Gotowanie powinno trwać nawet do 4 godzin, więc polecam przygotować wszystko wrzucić na mały ogień i wykorzystać wolny czas na przyjemności :)






  • mięso mielone z łopatki 
  • 2 duże marchewki
  • duża cebula
  • 5 ząbków czosnku
  • 0,5 kg pomidorów
  • pomidory w puszce
  • papryczka chili
  • pieprz i sól
  • oliwa






  1.  Cebulę pokroiłam w drobniutką kosteczkę, czosnek posiekałam razem z odrobiną papryczki chili. Całość wrzuciłam na rozgrzaną oliwę i lekko podsmażyłam.
  2. Marchew pokroiłam w malutką kosteczkę i dodałam do smażącej się cebuli.
  3. Kiedy cebula się zrumieniła podsmażyłam mięso. 
  4. Dodałam trochę soli i pieprzu.W międzyczasie pokroiłam w drobno pomidory, które także wylądowały na patelni kiedy mięso było już usmażone.
  5. Dodałam pomidory z puszki i całość zostawiłam na małym ogniu na ok 3 godziny. Co jakiś czas pojawiałam się w kuchni i mieszałam całość.


 Podałam sos z makaronem tagliatelle.



Polecam również przygotować znacznie większą ilość sosu, którą można zamrozić i wykorzystać za kilka dni tak jak już wcześniej wspominałam do innego dania. 
Smacznego!


2 komentarze:

  1. Proste i pyszne :) Tak jak lubię. Nie, nie lubię- tak jak uwielbiam :)


    www.studentwgarnku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń